מאמרים

מאי סגולה ?! ספר תורה.

הגמרא במסכת בבא בתרא שואלת: "מאי סגולה?! ספר תורה."סגולה לרפואה, הורדת הקטרוגים ועין הרע סגולה לעשירות והצלחה. סגולה לכניסה לגאולה.ידוע מהבעל שם טוב כי השתתפות בכתיבת אות בספר תורה היא סגולה לרפואה ולהורדת הקטרוגים ועין הרע חכמינו זיכרונם לברכה מלמדים אותנו ברוח קודשם כי: "הרוצה שיתקיימו נכסיו – יקנה ספר תורה". "..והייתה עת צרה אשר לא נהיתה מהיות ג

מחיר ספר תורה

למדנו שמצווה על כל אדם מישראל לכתוב ספר תורה בדיו על קלף, אלא שלא קל לקיים מצווה זו, מחירו של ספר תורה גבוה מאוד. ספר תורה בכתב ספרדי עולה למעלה מעשרים אלף דולר, וספר תורה בכתב בית יוסף שהאשכנזים קוראים בו עולה קרוב לשלושים אלף דולר. ההבדל במחירים נובע בעיקר מכך שהכתיבה האשכנזית מהוקצעת וכתיבתה אורכת זמן רב. ברור אם כן שלרוב רובם של האנשים קשה מאוד

סגולות ברכישת אות בספר תורה

המצווה אחרונה בתרי"ג מצוות היא מצוות כתיבת אות בספר תורה. "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת". ( ספר דברים פרק ל"א פסוק י"ט ). חשיבות העניין לפי שמובנת על פי מפרשי התורה. נלמדת מפרשת האזינו שהקב"ה מצווה עלינו לכתוב ספר תורה. מצוות כתיבת ספר תורה היא מצווה שמאחדת את כולנו. ישנה חשיבות גדולה להיות כתובים בספר התורה. ואלו הן הסגולות ברכישת אות בספר תור

האם מצוות כתיבת ספר תורה היא דווקא כשהספר נשאר ברשותו של הכותב?

בס"ד האם כדי לקיים את המצווה די לכתוב ספר תורה, אבל אין צורך שאח"כ ספר התורה ישאר ברשות הכותב כל ימיו ויכול ליתנו במתנה לבית כנסת, או שהמצווה דווקא שספר התורה ישאר ברשותו כל ימיו? לדעת ה'בית-יהודה' (ח"א יו"ד כ"ג) כל זמן שספר התורה נשאר בבעלותו הוא מקיים את המצווה, אבל אם נתנו במתנה לציבור, אינו מקיים את המצווה. לעומת זאת דעת ה'בני-יונה' שה

האם מצוות הכתיבה על האדם בעצמו או על ידי שליח?

בס"ד כידוע מצוות עשה מן התורה לכל אדם מישראל לכתוב לעצמו ספר תורה או לשכור סופר שיכתוב עבורו את ספר התורה ובכך מקיים את מצוות ה' "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת". אך כיוון שמחירו של ספר התורה גבוה ואין יכולת ביד רוב האנשים לממן כתיבת ספר תורה שלם, התעוררה שאלה; "האם ניתן לקיים את המצווה בשותפות, באופן שמספר אנשים יתאגדו יחד על מנת שכל אחד יתר

סגולות כתיבת ספר תורה

בס"ד כתיבת ספר תורה הינה מצווה מן התורה החותמת לנו את תרי"ג המצוות: "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת" (דברים לא, יט).המקיים מצווה זו, מעלה עליו הכתוב כאילו קיבל התורה מהר סיני (מנחות ל, א). איך מקיימים את המצווה?את המצווה ניתן לקיים על ידי השתתפות ורכישת אות בספר תורה, במיוחד באמצעות "תורה קליק" שכן בעזרת הפיתרון הייחודי של המערכת, הרוכש נחשב

הפיתרון הייחודי של תורה קליק המאפשר קיום מצוות כתיבת ספר התורה לכל אדם ובהידור רב.

בס"ד "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת"התורה מצווה כל אדם מישראל לכתוב ספר תורה בדיו על קלף. ידוע כי לא קל לקיים מצווה זו מחמת מספר סיבות: א. מחירו של ספר תורה גבוה מאוד ויכול להגיע אף למאות אלפי שקלים. ב. אדם שירצה ללמוד לכתוב בעצמו את התורה, יצטרך ללמוד תחילה כיצד כותבים כתיבת סת"ם ולהתאמן בזה, ואח"כ לכתוב את כל התורה משימה אומנותית לא ק

שייכות מצוות כתיבת ספר תורה בעידן הדפוס של ימינו

בס"ד כדי להגדיר את מצוות כתיבת ספר התורה יש להקדים ולציין ששינוי משמעותי חל במשך הזמן במעמדו של הספר בישראל. מתחילה, רק את התורה שבכתב היה מותר לכתוב, היינו את עשרים וארבעה ספרי התנ"ך. ואת התנ"ך היו כותבים על הקלף בדיו על פי כללי הלכה מדוקדקים. ואילו את התורה שבעל פה אסור היה לכתוב, כדי שתהיה חיה בלבבות ושמורה בזיכרון. אולם לאחר שהתמעטו הדורות,

האם אישה חייבת גם כן במצוות כתיבת ספר תורה?

מעיקר הדין בספר החינוך (מצווה תרי"ג) מבואר כי מצווה זו נוהגת בזכרים בלבד, אבל נשים פטורות מכתיבת ספר תורה. אולם פוסקים רבים מייחסים חשיבות רבה לקיום מצווה זו גם לנשים היות ורק בלימוד אינן חייבות אבל במצוות הכתיבה ייתכן שכן..

מצוות כתיבת ספר תורה

מצוות עשה מן התורה זו שחותמת את מנין תרי"ג המצוות, שכל יהודי יכתוב לעצמו ספר תורה, שנאמר (דברים לא, יט): "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת", כוונת התורה בזה לצוות על כל אחד ואחד מישראל שיכתוב לעצמו את כל התורה שכלולה בה שירת האזינו. אפילו אדם שירש מאבותיו ספר תורה כשר, אינו יוצא ידי חובת המצווה הזו, אלא עליו לכתוב את התורה בעצמו